روشهای درمان خارش دندان شیری

یکی از مواردی که والدین کودکان با آن روبه رو هستند خارش دندان شیری کودکان می باشد. به صورت کلی درد و خارش ناشی از دندان در آوردن باعث می شود کودکان در 6 ماه دوم زندگی دچار درد و گریه شوند و نتوانند به درستی بخوابند. حتی در این بازه زمانی که کودک دچار درد است این درد ها می تواند بر خارش و مکیدن شیر تأثیر بگذارد. خارش ایجاد شده معمولا به دنبال در آمدن دندان‌ های شیری نوزادان بروز می‌کند. دوره دندان درآوردن در کودکان آزاردهنده و ناخوشایند است. والدین باید در این دوران با متخصص دندانپزشکی کودکان مشورت کنند و به صورت دوره ای کودک خود را برای معاینه نزد دندانپزشک کودکان ببرند. با مراجعه به دندانپزشکی کودکان در این دوره می توانید به کودک خود کمک کنید تا این دوره را راحت تر پشت سر بگذارد و کم تر اذیت شود. اگر به دنبال بهترین دندانپزشکی کودکان در اصفهان هستید ما به شما دکتر علی بهزادی را معرفی می کنیم. اطلاعات تماس در سایت موجود می باشد. در ادامه شما را با روشهای درمان خارش دندان شیری آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

علت لق شدن دندان دائمی کودکان

خارش لثه هنگام رویش دندان در کودکان

کودکان در شیش ماهگی با رویش اولین دندان خود روبه رو می شوند. در این هنگام دچار خارش در لثه می شوند. همین موضوع باعث می شود کودکان در این زمان نتوانند به درستی بخوابند و همیشه با درد و گریه از خواب بیدار شوند. یکی از اصلی ترین دلایل این نا آرامی در کودکان رویش دندان و بیرون زدن آن از لثه می باشد. همان طور که می دانید رویش دندان ها یک امر طبیعی در بدن می باشد اما کودکان به دلیل نرم بودن لثه هایشان نمی توانند خارش درآمدن دندان را تحمل کنند. والدین باید کودک خود را نزد دندانپزشکی کودکان ببرند تا پزشک با ارائه درمان های مناسب بتواند باعث کاهش درد شود. این دوران هم برای مادر و هم برای کودک دوران آزاردهنده ای می باشد که مادر می تواند با دانستن راه حل ها بتواند به راحتی این دوران را بگذراند. به عنوان مثال در برخی مواقع، مکیدن شیر باعث کاهش التهاب لثه می‌شود و می توان به کاهش درد کمک کند. قابل ذکر است در صورت نداشتن اطلاعات کافی از روش های مختلف استفاده نکنید زیرا استفاده از روش‌های نا‌مناسب می تواند باعث بدتر شدن وضعیت شود. ما در ادامه شما را با روشهای درمان خارش دندان شیری آشنا می کنیم. با ما همراه باشید.

علائم دندان در آوردن در کودکان

نشانه های زیر می تواند علائم دندان در آوردن در کودکان باشد:

• داشتن تب (لازم به ذکر است رویش دندان باعث تب بالا نمیشود ولی در برخی کودکان احساس گرمی وجود دارد).
  • تلاش برای جویدن و لثه کشیدن هر آنچه به دست کودک می‌آید.
  • بیش از حد صورت را مالیدن
  • نامنظم شدن خواب
  • کج خلقی و بیقراری
  • گرفتن گوش
  • تورم لثه

علت کج شدن دندان های شیری کودکان

روشهای درمان خارش دندان شیری

یکی از مهم ترین نکاتی که در مراقبت از کودکان والدین باید به آن توجه داشته باشند مراقبت از لثه نوزادان هنگام دندان درآوردن و کاهش خارش لثه‌ها می باشد. ما در ادامه شما والدین عزیز را با روش های درمان خارش دندان شیری آشنا می کنیم:

• استفاده از انگشت شست:

یکی از راحت ترین راه هایی که والدین می توانند برای تسکین خارش دندان از آن کمک بگیرند استفاده از انگشت شست است. والدین با پرستاران می توانند انگشت شست خود را داخل دهان نوزاد قرار دهند.

• استفاده از موادغذایی سفت:

استفاده از مواد غذایی سفت همانند تکه‌های نان سنگک یا بربری، هویج، و خیار می توانند به کنترل خارش دندان کمک کند. والدین باید این مواد را به لثه نوزاد ماساژ دهند تا درد و خارش کم شود.

• استفاده از مسواک انگشتی:

والدین می توانند به کمک استفاده از مسواک انگشتی لثه و و دندان نوزاد را ماساژ دهند و باعث کاهش خارش لثه کودک شوند. این عمل باعث افزایش جریان خون، کاهش التهابات و بهبود کلی وضعیت لثه می‌شود.

• استفاده از دندانک:

والدین می توانند از دندانک سرد برای کنترل خارش لثه استفاده کنند. والدین باید پستانک را داخل فریزر قرار دهند. با مالش دندانک خنک بر روی لثه ها می توانید خارش لثه را کاهش دهید.

• استعمال ژل دندان:

والدین می توانند ژل های دندانی را از داروخانه تهیه کنند و با استفاده از گوش پاک کن به لثه نوزاد بزنند و به کاهش خارش و التهاب لثه کودک کمک کنند.

• استفاده از حوله یا پارچه خنک:

والدین می توانند یک حوله یا پارچه را درون یخچال قرار دهند و با داخل بردن آن به دهان نوزاد، ماساژ لثه را انجام دهند.

• استفاده از داروهای مسکن:

والدین می توانند با راهنمایی نظر پزشک از داروهای مسکن برای تسکین خارش لثه کمک کنند.

درمان های خانگی خارش لثه

درمان های خانگی برای کنترل و کاهش خارش لثه به شرح زیر می باشد:

• بهداشت مناسب دندان:

همان طور که می دانید استفاده از نخ دندان و مسواک دو بار در روز برای سلامت دهان و دندان بسیار مهم است.مراقبت از دندان و لثه در وهله اول می تواند کمک زیادی به پیشگیری از مشکلات آینده کند.

• استفاده از آب نمک:

والدین می توانند با کمک ۱ قاشق چای خوری نمک در ۸ اونس آب ولرم باعث کاهش خارش لثه شوند. والدین باید آب را به آرامی در دهان خود چرخانده و آن را بیرون بریزید. آب نمک می تواند این حالت را تسکین دهد.

• استفاده از تکه های یخ:

به عنوان یک تسکین دهنده، مکعب های یخ می توانند به خارش لثه کمک کنند. والدین باید تکه های یخ را به آرامی به لثه بمالند.

درمان بی اشتهایی کودک هنگام دندان در آوردن