بلیچینگ دندان کودکان | آیا بلیچینگ دندان کودکان بی خطر است

بلیچینگ دندان کودکان در اصفهان یکی از روش های کاربردی در زمینه بهبود ظاهر و رنگ دندان ها می باشد. این روش معمولا زمانی انجام می شود که کودک دارای تیرگی ‌های شدید در دندان و تغییر رنگ غیر طبیعی یا لکه‌ های قابل مشاهده در دندان خود باشد. بلیچینگ دندان به کودکان کمک می کند تا دندان های سفید تر و درخشان تری داشته باشند. حال ممکن است این سوال برای شما پیش بیاید که آیا بلیچینگ دندان کودکان بی خطر است. باید گفت قبل از شروع بلیچینگ دندان کودک باید نزد دندانپزشک مشاوره شود. دندانپزشک باید دهان و دندان کودک را بررسی کند تا تصمیم بگیرد آیا بلیجینگ برای کودک مناسب است. قابل ذکر می باشد سن کودک، سلامت دهانی، سطح رنگ دندان‌ های کودک در تصمیم گیری دارای اهمیت می باشد.

برای کسب اطلاع بیشتر و دریافت مشاوره نزد دکتر علی بهزادی با شماره های موجود در سایت تماس حاصل فرمایید.

 

بلیچینگ دندان برای چه سنی مناسب است؟

بلیچینگ دندان یک روش متداول در بهبود رنگ دندان‌ها و افزایش زیبایی لبخند می باشد. اما برای کودکان، بلیچینگ دندان بهتر است تا زمانی که دندان‌های دائمی آن‌ها به طور کامل رشد نکرده اند انجام نشود. این امر به علت نازک‌تر بودن مینای دندان‌های شیری می باشد که ممکن است باعث افزایش حساسیت و ناهمواری در رنگ دندان‌ها شود. بنابراین، بهتر است تا سن 14 الی 15 سالگی از بلیچینگ دندان در کودکان خودداری کنید تا از احتمال بروز مشکلات بعدی جلوگیری کنید.

 

بلیچینگ دندان کودکان

 

بلیچینگ دندان کودکان چگونه انجام می شود؟

به صورت کلی در بلیچینگ دندان، دندانپزشک در شروع محلول اسیدی را روی دندان ها همچون مینای دندان میریزد. بعد از ریختن اسید بر روی دندان لیزر مخصوص را روی دندان ها می گذارند تا فرآیند سفید شدن زود تر انجام شود.

 

آیا بلیچینگ دندان کودکان درمانی دائمی است؟

بلیچینگ دندان کودکان را نمی‌توان به عنوان یک درمان دائمی در نظر گرفت. این روش معمولاً برای بهبود ظاهر دندان‌ها و سفید کردن آن‌ها استفاده می‌شود. با انجام بلیچینگ دندان، رنگ دندان‌ها ممکن است برای مدت زمان معینی سفیدتر شود، اما این تأثیر عموماً موقت است. در صورتی که دلیل تغییر رنگ دندان‌های کودک، عوامل خارجی مانند مصرف مواد رنگزا یا داروهای خاص باشد، پس از بلیچینگ و ادامه مصرف این عوامل، ممکن است رنگ دندان­ها دوباره تغییر کند. بنابراین، بلیچینگ دندان کودکان برای بهبود موقت ظاهر دندان‌ها استفاده می‌شود و نتیجه دائمی ندارد.

 

آیا بلیچینگ دندان کودک، آن ها را حساس تر می کند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت در صورتی که در روش بلیچینگ دندان بیش از حد از سفید کننده پراکسید استفاده کنند می تواند باعث حساس تر کردن دندان کودک شود. زمانی که بیش از حد از این ماده استفاده نمود مینای دندان دچار آسیب می شود و باعث می شود دندان کودک باعث حساسیت بیشتری شود. زمانی که دندان حساس تر شود باعث می شود پالپ دندان که عصب های دندان در آن قرار دارند در معرض پراکسید قرار گیرد. شما می توانید با مراجعه نزد یکی از بهترین دندانپزشکی کودکان در اصفهان همچون  مطب دکتر علی بهزادی با این مشکل برخوررد نکنید.

 

بلیچینگ دندان کودکان

 

علت تغییر رنگ دندان در کودکان چیست؟

دلایل زیر می توانند باعث تغییر رنگ شوند:

  • آسیب عصبی یا ضربه به دندان
  • عادات بد بهداشتی دندان
  • پوسیدگی دندان
  • کلسیم زدایی مینای دندان
  • مصرف داروهای حاوی آهن
  • انجام فلوراید بیش از حد

 

عوارض و خطرات سفید کردن دندان های کودکان

به طور کلی توصیه می شود به جای بلیچینگ دندان کودکان از روش های بهداشتی دیگر استفاده کنید. زیرا دندان های کودکان قبل از تکمیل رشد خود بسیار حساس هستند. همین موضوع باعث می شود مراقبت های بهداشتی دندان ها بسیار مهم باشد.

دیدگاهتان را بنویسید